Among Us Wiki
Advertisement
Voted.webp
Ik stemde!
Dit artikel is een uitgelicht artikel. Dit betekent dat het is geïdentificeerd als een van de beste artikelen op de Among Us Wiki..

De bedrieger is een van de twee hoofdrollen in Among Us. Hun doel is om de meerderheid van de bemanningsleden te doden om te winnen.

Doelen[]

Het primaire doel van de bedrieger(s) is om genoeg bemanningsleden te doden om een gelijk aantal bedriegers en bemanningsleden te hebben voordat alle taken zijn voltooid.

Alle bedriegers kunnen geen taken voltooien; ze krijgen echter een nep-takenlijst als algemene richtlijn om het gedrag van een bemanningslid te veinzen en met hen op te gaan. Bovendien hebben bedriegers de mogelijkheid om te saboteren om bemanningsleden te dwingen problemen op te lossen, waarbij sommigen alle bemanningsleden doden als ze niet op tijd worden opgelost. Deze vaardigheid kan op veel verschillende manieren worden gebruikt, zoals het lokken van bemanningsleden bij een lijk of het verbergen van een moord.

Er zijn twee manieren waarop bedriegers kunnen winnen:

  • Bemanningsleden worden geëlimineerd door te vertrekken, worden gedood of worden uitgeworpen totdat ze geen meerderheid meer hebben (één bemanningslid per overgebleven bedrieger).
  • Het uitvoeren van een kritieke sabotage die niet op tijd wordt opgelost.

Advertisement