Among Us - Gra wyprodukowana przez InnerSloth. W tej grze wcielamy się wcielamy się w członka załogi (lub w Impostora) i próbujemy wykonać wszystkie zadania.

Historia Gry[edytuj | edytuj kod]

Among Us początkowo posiadał jedynie możliwość rozgrywki w sieci lokalnej i był przeznaczony na urządzenia z systemem Android i iOS. Twórcy uwzględnili jednak prośby graczy i dodali tryb online, a sama gra trafiła na platformę Steam. W 2020 roku streamerzy (m.in. PewDiePie, Pokimane i Ninja) przyczynili się do wzrostu popularności gry – w listopadzie tego samego roku gra osiągnęła 100 milionów pobrań.

Rozgrywka[edytuj | edytuj kod]

W grze dostępne są trzy mapy – The Skeld, Mira HQ i Polus. Gracze dzielą się na członków załogi (ang. crewmates) oraz od 1 do 3 zdrajców (ang. impostors). Zadaniem członków załogi jest wykonywanie zadań na statku, a zadaniem zdrajców – sabotowanie misji i eliminowanie członków załogi. Załoga na początku gry otrzymuje informację, ilu zdrajców jest na statku. Oszuści są eliminowani poprzez demokratyczne głosowania, podczas których członkowie załogi konsultują się i na podstawie swoich obserwacji wyłaniają podejrzanych (pot. sus). Osoby, które uzyskały najwięcej głosów, są wyrzucane w próżnię kosmiczną. Gdy wszyscy oszuści zostaną zlikwidowani, wygrywa załoga. Gdy zdrajcy wyeliminują dużą część załogi lub zniszczą ważne części statku, wygrywają.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

- w Among Us wcześniej Impostorzy nazywali się "Infected" (ang. zarażony).

- Gra została wydana w 2018 roku, lecz swoją popularność zdobyła 2 lata później, w 2020 roku.

- Na początku Among us nazywało się Kosmiczna Mafia (ang. Space Mafia)